Inspiratiesessie: Toekomst van de GGZ

30-01-2020 09:30 t/m 30-01-2020 13:00 (Europe/Brussels)

Heverlee, België

Registratie voor dit evenement is gesloten.

Inspiratiesessie

De toekomst van de GGZ?

Die realiseren we samen!

Een initiatief van Konnektit & In4care.

De toekomst van de Geestelijke Gezondheidszorg?

Die realiseren we samen!

Aansluitend netwerkmoment & Nieuwjaarsdrink

De (ambulante) geestelijke gezondheidszorg. Iedereen en op alle niveaus onderschrijft het belang. Alleen blijft het akelig stil wanneer het gaat over een (faire) terugbetaling van psychotherapie, maar evenzeer is er bijzonder weinig te lezen en horen over hoe het beroep van bijvoorbeeld psycholoog of psychotherapeut er in de nabije en verre toekomst zou kunnen gaan uit zien.

Nochtans, zowat elke sector heeft de voorbije jaren een gigantische transformatie doorgemaakt, of is daarmee bezig. Denk maar aan de impact van online verkoop en de bol.com en amazons van deze wereld, of aan de opmars van de elektrische (en straks zelfrijdende) auto’s, foto’s nemen (iemand nog een Kodak rond de nek hangen?) of aan de manier waarop we communiceren met elkaar (wie stuurt nog sms-en of is laatst in een telefooncel geweest) of onze reis boeken (Thomas Cook-momentje)?

Het is een illusie om te denken dat ook de gezondheidszorg en in het bijzonder de geestelijke gezondheidszorg niet op dezelfde manier zal onderhevig zijn aan verandering.

Enerzijds omwille van de impact van nieuwe technologieën als artificiële intelligentie en machine learning, chatbots, virtual en augmented reality, humanoïde robots, sensoren en wearables als fitbit,…. Anderzijds omdat andere sectoren als banken, supermarktketens, verzekeringsmaatschappijen,…ook meer en meer hun pijlen richten op de gezondheidszorg.

Tot slot zijn er ook de cliënten die andere verwachtingen hebben en op dezelfde snelle, efficiënte manier bediend of geholpen willen worden én vaak zelf mee aan, het stuur van hun behandeling willen zitten.

Kortom, we kunnen als actie in de geestelijke gezondheidszorg maar beter voorbereid zijn op de toekomst, of beter nog, zelf de toekomst vorm geven!

Benieuwd naar de mogelijkheden? Kom dan naar deze nieuwjaarsbabbel.

Geweldige verhalen hebben personaliteit. Overweeg het vertellen van een geweldig verhaal dat persoonlijkheid geeft. Het schrijven van een verhaal met persoonlijkheid voor potentiële klanten zullen u helpen met het maken van een band met uw relatie. Dit blijkt uit kleine eigenaardigheden zoals woordkeuze of zinnen. Schrijven vanuit uw standpunt gezien, niet uit ervaring van iemand anders.

Geweldige verhalen zijn voor iedereen, ook al zijn ze maar geschreven voor één iemand. Als u probeert te schrijven met een breed algemeen publiek in het achterhoofd, zal uw verhaal onwaar en saai klinken. Het zal niemand interesseren. Schrijf voor één persoon. Als het echt is voor de één, dan is het echt voor de rest.


PROGRAMMA

9u30 ontvangst

10u00 verwelkoming door Sonja Delbeecke, zaakvoerder Konnektit

10u15 de toekomst van de geestelijke gezondheidszorg door Nico De Fauw, CEO In4Care

12u15 knabbel &  babbel & netwerkmoment


PRAKTISCH

BC10, Interleuvenlaan 10, 3001 Heverlee

Er zijn voldoende parkeerplaatsen

Makkelijk te bereiken met openbaar vervoer vanaf station Leuven.












INSCHRIJVEN

*Leden In4care & Konnektit kunnen GRATIS deelnemen en hier inschrijven

Opgelet no show fee van €50.

*Niet-leden betalen €25 en schrijven in via Konnetit

*Standhouders: €250 (slechts 5 plaatsen beschikbaar)

Waar

BC10
Interleuvenlaan 10
    3001 Heverlee
    België

Wanneer

Van 30-01-2020 09:30
Tot 30-01-2020 13:00

Organisator

In4care vzw
+32 16 40 42 79
inside@in4care.be

Sociale stream

Neem deel op Twitter

Zoek uit wat mensen zien en zeggen over dit evenement, en neem deel aan het het gesprek.

Gebruik dit label: #in4GGZ

UMBI (BE)

Umbi is een slim digitaal platform waarmee de patient experience bij ambulante consultaties in ziekenhuizen en grote groepspraktijken wordt geoptimaliseerd. Consumenten kunnen vandaag zien hoe laat hun pakje wordt geleverd of waar de koerier zich bevindt met het bestelde afhaalmenu, maar als ze patiënt worden dan worden ze geconfronteerd met lange wachttijden en een gebrek aan informatie en controle. Umbi wil zorginstellingen helpen om hun patiënten een optimale en gepersonaliseerde ervaring aan te bieden, in lijn met de verwachtingen van de moderne "health consumers". Tijdens de pilot table in Gent geef ik graag meer uitleg over hoe ons platform zorgt voor een betere patient experience én tegelijk voor een verhoogde efficiëntie bij de artsen en de medewerkers.

Clinicard (NL)

Een flexibel digitaal zorgplatform om patiënten op afstand te monitoren, informeren en coachen. Het is schaalbaar en daarmee voor veel verschillende klinische domeinen toepasbaar. Het maakt zorg op afstand en zelfregie voor de patiënt mogelijk. De monitoring van de patiënten vindt plaats via Healthcards waarmee verschillende klinische parameters kunnen worden gemeten bijvoorbeeld saturatie, hartslag, pijn score maar ook een PROMS vragenlijst of een foto maken. Met behulp van de Carepath module worden patiënten op het juiste moment in het zorgpad geïnformeerd met artikelen, en video’s. Samen met ingestelde streefwaarden worden patiënten digitaal gecoacht. Indien de resultaten aanleiding zijn, kan een bericht worden gestuurd of is beeldbellen met de patiënt mogelijk.In Nederland wordt het Clinicards platform door diverse academische en perifere centra gebruikt.Kijk voor meer informatie en inspiratie op www.clinicards.info

Intelligent Observations (US)

Intelligent Observation has developed a proprietary technology solution to monitor and manage hand hygiene compliance of healthcare workers that is validated to be more accurate, detailed and scalable than anything ever offered in this effort. Among the first customers for its solution Intelligent Observation includes Johns Hopkins, the though leaders in infection control worldwide and HCA, the largest hospital chain in the US.

Caro Health (NL)

A digital companion for every patient. Caro works with you to deliver great care by informing, supporting, and monitoring your patients.

Watcherr (BE)

In- & outdoor location tracking. Continuous monitoring, detection (unusual) behavioural patterns, Covid-19 counter measures, insights activities of daily living, improve staff efficiency, in progress to obtain medical certification